Mevcut iki köprüyle yetinEmeyenlere*, tekrar tekrar toplu taşımacılığı öneririz..
Çünkü basit gözlemlerle de anlaşılacağı gibi;
özellikle köprüdeki mevcut trafiğin içindeki
her 100 araçtan ANCAK 1'i otobüs, minübüs..
* Yani, özel araçlar keyfi boş koltuklarıyla gidip gelsin.. (?)
Diğer yandan insanımız tıkış tıkışta olsa otobüsü tercih edebilirken,
bir kısım kesim özel araç keyfini sürmekte israrlı kalmayı ve köprüleri en yoğun saatlerde de kendilerine hak bilmeyi sürdürürken..
Peki neden bu alışkanlıklarında, en yoğun saatlerde** trafiğe (özellikle KÖPRÜYE) çıkma konusunda diretip, kendilerine yeni köprüler yapılmasını isterler, bunu benim sadece toplu taşımacılığı kullanan kent ve trafik etiğime bakarak anlamam pek mümkün olamaıyor. O yüzden, çevremle tartışma yollarımı geliştirmeyi tercih ediyorum ve özellikle onlara da teşekkürü bir borç bilerek, çünkü farklı, hatta zıt görüşlerini benden hiç esirgemiyorlar.
Söylemimde ayrımcılık, kayırmacılık veya doğrudan yasaklarla*** değil, köprülerdeki çarpıklığı göstermek niyetiyle, öneriler getirmeye çaba harcıyor olduğumda; enerji tasarrufuna benzer yollar aklıma geliyor hemen.
İstanbul'a ve özellikle köprülere yönelik, yoğun saaatlerde bir trafiğe çıkmama anlayışı oluşmasını diliyorum. Hatta 34 plakalılara özgü bazı deneysel görüşler;
- Köprüden araçlarını paylaşarak geçmeleri.
- Sürekli boş koltuklu (gidip gelen) özel araçlara (yeni köprüler yaptırma pahasına sorunlar yaratmak yerine) esnek mesai tanımlamalarına olanak yaratılması. Böylece evlerine ve işlerine erken gidip gelebilme israrlarından biraz daha vazgeçmemelerini sağlama.
(24 saatin 20 saati istedikleri gibi köprü özel araçlarla geçişe zaten açık ve sanki bu geçişlerin maliyetleri parayla karşılanacakmış gibi de hala ücretli.
Ama hiç olmazsa, en yoğun 4 saatte köprüye çıkmak yerine başka bir işle uğraşamaz mısınız?
Örneğin; kentin trafiğinden uzak son kalan yeşil alanlarında, yani arabalarınıza nazaran daha doğal klimatik ortamlarda, hatta canlı müzik eşliğinde, onlara ikramda bile bulunabiliriz. Bunu sanırım, Karayolları Gn.Md. veya İst. Büyükşehir Belediyesi yeni köprüler yapmaya kalkışmak yerine, daha çok desteklemeye değer bulacaklardır.)
Eminim sizlerin de (daha ciddi) önerileri olacaktır.
Kaynak : Google'da yazınız lütfen:
köprü sayısal istatistik trafik araç yolcu geçiş
* Özel araba meraklılarımız
** Trafiğin yoğun saatlere ort. bir örnek: 07:00-09:00 ile 17:00-19:00
*** Paris'teki Bel.Bşk.nın geliştirdiği uygulama örnekleri ile getirilebilecek dolaylı kısıtlamalar (taksilere, ..) (veya İst. topoğrafyasına uyarlanabilecek doğrudan bisikleti teşvik eden örnekler..)
Bienal ve İstanbul 2012
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Çizginin gücü
Popüler Yayınlar
-
Günümüzde en çok İstanbul'un maruz kaldığı ve kalacağı Kentsel Dönüşüm olgusuna, kuramsal (teorik) arka planına ve son güncel gelişmeler...
-
Bir Tarihi Eseri Yaşatma-Koruma e-Grubu Duyuru Bu organizasyona desteğiniz İstanbul'un ranta terk edilemeyeceğini gösterecektir.. Merhab...
-
Kongre vadisi ve Ortaköy-Beşiktaş-Taksim-Kabataş-Üsküdar-Tophane gibi cazibe merkezlerine yakın bir konaklama seçeneği: SATILIK: 400.000 T...
-
ARİF ATILGAN Mimarlarımıza bir mektup ile sesleniyor. Eylül 2011- http://atilganblog.blogspot.com/2013/09/yalova-arif-atlgan-gectigimi...
-
(Gün geçtikçe artan karayolu projelerine karşı şaşkınlığımızı alamadan yerel seçimlere doğru yaklaşıyoruz!) İstanbulun her köşesinde artık s...
-
Mücadeleye ve Özgürlüğe destek insanlık sınavıdır ve telafisi yoktur! Çalışmadan barınmaya kentli olmak; Kentin, onu her gün yaşayan ve ye...
-
İmece Toplumun Şehircilik Hareketi Video: Dünyada kentsel dönüşümde katılımsızlığın örnekleri, örgütlü davalar ve kazanımlar... ...
-
En olmadık teknolojıye (nükleer enerjilere) kanış, lımanlar gıbı en jeo-stratejık kapıları v.b. kılıt kaynakları hıc düşünmeden satıp, daha ...
-
Duyuru G.O.P:Gazi Osman Paşa Merhabalar, Gazi Osman Paşa Ortaokulu ile ilgili gelişmeleri her çarşamba bir mesaj ile sizlerle paylaşmayı ist...
-
Taksim Gezi Parkı protestoları ve 12 gündür süren olayların seyri Metropollerden başlayarak Anadolu'nun küçük kentlerine kadar artık k...
Boğaz'da geçmişe yolcuuk
Milliyet Gazetesi - Türkiye haberleri
Telif hakları
cumhurkocalar@gmail.com İstanbul, Türkiye
Tüm sitelerde telif hakları saklıdır.
Bu veb sitesinde yayımlanan yazılar bu sitedeki orijinal linki verilerek kaynak gösterilmek ve yazarının adı mutlaka belirtilmek kaydıyla, ayrıca bir izin almadan internet üzerinden elektronik ortamda kullanılabilir. Yazıların basılı ortamda kullanımı için yazar izni gereklidir.
Tüm sitelerde telif hakları saklıdır.
Bu veb sitesinde yayımlanan yazılar bu sitedeki orijinal linki verilerek kaynak gösterilmek ve yazarının adı mutlaka belirtilmek kaydıyla, ayrıca bir izin almadan internet üzerinden elektronik ortamda kullanılabilir. Yazıların basılı ortamda kullanımı için yazar izni gereklidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder