Bienal ve İstanbul 2012

Bu video Adobe Flash Player'ın son sürümünü gerektirmektedir.

Adobe Flash Player'ın son sürümünü indirin.

20 Temmuz 2009 Pazartesi

Çarpıcı sayısal verilerle köprüler- 2009/7

Mevcut iki köprüyle yetinEmeyenlere*, tekrar tekrar toplu taşımacılığı öneririz..

Çünkü basit gözlemlerle de anlaşılacağı gibi;
özellikle köprüdeki mevcut trafiğin içindeki
her 100 araçtan
ANCAK 1'i otobüs, minübüs..

* Yani, özel araçlar keyfi boş koltuklarıyla gidip gelsin.. (?)

Diğer yandan insanımız tıkış tıkışta olsa otobüsü tercih edebilirken,
bir kısım kesim özel araç keyfini sürmekte israrlı kalmayı ve köprüleri en yoğun saatlerde de kendilerine hak bilmeyi sürdürürken..

Peki neden bu alışkanlıklarında, en yoğun saatlerde** trafiğe (özellikle KÖPRÜYE) çıkma konusunda diretip, kendilerine yeni köprüler yapılmasını isterler, bunu benim sadece toplu taşımacılığı kullanan kent ve trafik etiğime bakarak anlamam pek mümkün olamaıyor. O yüzden, çevremle tartışma yollarımı geliştirmeyi tercih ediyorum ve özellikle onlara da teşekkürü bir borç bilerek, çünkü farklı, hatta zıt görüşlerini benden hiç esirgemiyorlar.

Söylemimde ayrımcılık, kayırmacılık veya doğrudan yasaklarla*** değil, köprülerdeki çarpıklığı göstermek niyetiyle, öneriler getirmeye çaba harcıyor olduğumda; enerji tasarrufuna benzer yollar aklıma geliyor hemen.

İstanbul'a ve özellikle köprülere yönelik, yoğun saaatlerde bir trafiğe çıkmama anlayışı oluşmasını diliyorum. Hatta 34 plakalılara özgü bazı deneysel görüşler;
- Köprüden araçlarını paylaşarak geçmeleri.
- Sürekli boş koltuklu (gidip gelen) özel araçlara (yeni köprüler yaptırma pahasına sorunlar yaratmak yerine) esnek mesai tanımlamalarına olanak yaratılması. Böylece evlerine ve işlerine erken gidip gelebilme israrlarından biraz daha vazgeçmemelerini sağlama.

(24 saatin 20 saati istedikleri gibi köprü özel araçlarla geçişe zaten açık ve sanki bu geçişlerin maliyetleri parayla karşılanacakmış gibi de hala ücretli.
Ama hiç olmazsa, en yoğun 4 saatte köprüye çıkmak yerine başka bir işle uğraşamaz mısınız?
Örneğin; kentin trafiğinden uzak son kalan yeşil alanlarında, yani arabalarınıza nazaran daha doğal klimatik ortamlarda, hatta canlı müzik eşliğinde, onlara
ikramda bile bulunabiliriz. Bunu sanırım, Karayolları Gn.Md. veya İst. Büyükşehir Belediyesi yeni köprüler yapmaya kalkışmak yerine, daha çok desteklemeye değer bulacaklardır.)

Eminim sizlerin de (daha ciddi) önerileri olacaktır.

Kaynak : Google'da yazınız lütfen:
köprü sayısal istatistik trafik araç yolcu geçiş

* Özel araba meraklılarımız
** Trafiğin yoğun saatlere ort. bir örnek: 07:00-09:00 ile 17:00-19:00
*** Paris'teki Bel.Bşk.nın geliştirdiği uygulama örnekleri ile getirilebilecek dolaylı kısıtlamalar (taksilere, ..) (veya İst. topoğrafyasına uyarlanabilecek doğrudan bisikleti teşvik eden örnekler..)

Hiç yorum yok:

Çizginin gücü

Popüler Yayınlar

Boğaz'da geçmişe yolcuuk

Milliyet Gazetesi - Türkiye haberleri

Telif hakları

cumhurkocalar@gmail.com İstanbul, Türkiye

Tüm sitelerde telif hakları saklıdır.

Bu veb sitesinde yayımlanan yazılar bu sitedeki orijinal linki verilerek kaynak gösterilmek ve yazarının adı mutlaka belirtilmek kaydıyla, ayrıca bir izin almadan internet üzerinden elektronik ortamda kullanılabilir. Yazıların basılı ortamda kullanımı için yazar izni gereklidir.